Sunday, June 21, 2009

TAMRIN SIYASI BERJAYA

Alhamdulillah. Setelah beberapa lama merancang, akhirnya DPPKB berjaya mengadakan siri tamrinnya yang pertama bagi penggal ini Sabtu lalu. Ia diadakan di luar kawasan Bentong iaitu di Markaz Cempaka, Lanchang bagi memberi kelainan kepada peserta yang bernaung di bawah kawasan Bentong.

BERJAYA yang dimaksudkan itu ialah berjaya menghidupkan tamrin yang telah sekian lama dilupakan... dan berjaya memperkenalkan tamrin kepada ahli yang belum pernah mengikutinya. Peserta berpuas hati dengan pengisian kuliah Maghrib dan Subuh, pembentangan kertas kerja, ceramah, bengkel, riadhah rohani dan jasmani serta qiamullail.

Tamrin selama 2 hari dengan penumpunan memantapkan organisasi itu diserikan dengan kehadiran Ketua Pemuda PAS Pahang, Ustaz Suhaimi Saad, YDP PAS Kawasan Temerloh, Ustaz Abd Rahim Latif dan Pengerusi Tetap DPPK Kuala Krau, Ustaz Haji Sharif. Pengisian mantap yang mereka berikan benar-benar memberikan kesan yang mendalam kepada peserta.

Ustaz Suhaimi di dalam pembentangannya menjelaskan secara terperinci peranan Pemuda serta fungsi lajnah dan jabatan di dalam DPP kawasan.

Semoga semua ahli yang tidak hadir akan bersedia untuk menyertai tamrin yang akan diadakan lagi pada masa akan datang.





No comments:

Post a Comment