Saturday, June 13, 2009

GURAUAN NAIB PRESIDEN

Apabila Dato' Tuan dipilih Naib Presiden PAS, Menteri Besar Pahang menggelabah dan mengeluarkan kenyataan kononnya BN dan Umno Pahang tidak akan terkesan daripada pemilihan jawatan berkenaan.

Mengulas kenyataan Tok Nan itu, Dato' Tuan ketika berucap di Kerdau berkata, "Memang la tak ada kesan. Sebab saya bukannya pemimpin Umno/BN. Kalau saya pemimpin Umno yelah. Ini saya pemimpin PAS."

Dalam majlis ceramah Tok Guru Nik Aziz itu, Dato' Tuan turut berseloroh mengalu-alukan kedatangan Pengerusi PKR Pahang, Dato' Fauzi Abd Rahman, "Saya mengalu-alukan kehadiran Dato' Fauzi yang kebetulan sama ahli kelab dengan saya..."

Hadirin terdiam mendengar kata-kata berkenaan. Masing-masing tak faham apa maksud kelab yang disertai oleh Dato' Tuan dan Dato' Fauzi. Tiba-tiba Dato' Tuan menyambung:

"Kelab 5 kaki 2 inci..." Kata-kata berkenaan menyebabkan para hadiri tertawa berderai kerana kedua-dua pemimpin PR Pahang ini bertubuh rendah....

1 comment:

  1. hati2 dgn org2 5' ,mata yg juling dan kelingking yg bengkok . pesanan org tua .

    ReplyDelete