Sunday, August 2, 2009

SYABAS PERWIRA NEGARA...

Dewan Pemuda PAS Bentong mengucapkan syabas dan tahniah kepada perwira negara... 31 Julai Hari Pahlawan. 1 Ogos mereka menunjukkan keberanian mereka berjuang menentang akta zalim ISA. Merekalah perwira sejati.

Umno/BN hanya nampak polis dan askar sebagai wira negara. Tetapi hari ini pemuda PAS buktikan, "Kamilah wira yang berjuang untuk menyelamatkan negara ini."

Sebaliknya polis, terutama FRU bukan lagi wira negara. Wira negara sepatutnya berjuang menegakkan keadilan menentang kezaliman, menentang musuh negara, mempertahankan rakyat. Malangnya FRU hari ini bertindak kejam terhadap rakyat.

PAS telah melalui sejarah demonstrasi yang panjang. Tidak pernah para demonstran membawa senjata ketika berdemonstrasi. Tidak pernah mereka membakar dan memusnahkan kemudahan awam. Sebaliknya kekecohan berlaku apabila polis buat kacau. Kesesakan lalu lintas berlaku bila polis buat sekatan. Peniaga tutup kedai bila polis tembak gas pemedih mata.

Biarpun media pro BN menuduh himpunan itu menjejaskan perniagaan peniaga di jalan Tuanku Abdul Rahman, hakikatnya para peniaga mendapat untuk yang banyak apabila manusia datang dalam jumlah yang begitu ramai. Sambil-sambil demo, mereka membeli belah. Peniaga tak tutup kedai.

Mereka hanya tutup bila polis menggila dan bertindak hanya ikut arahan. Tembak sana sini ikut suka hati.

Cuba bandingkan demo kita dengan demo di negara lain. Jauh seribu kali lebih beradab para pendemonstrasi Pakatan Rakyat. Yang tak beradabnya siapa, polis!

Setakat nak lawan serangan polis tu, seratus ribu yang hadir ini sekali rap saja, penyet FRU tu. Tapi kita tidak buat begitu kerana demo kita demo aman. Sepatutnya mereka berterima kasih kerana kita berdemonstrasi secara aman.

Namun kita sedar, kita ada malaikat yang sentiasa mencatat. Kita ada ALLAH yang sentiasa melihat dan pasti akan membalas di sana kelak. Allahu Akbar!

____________________________________






Pantang Undur... "Kamu hanya boleh tangkap kami, tapi kamu tak boleh padamkan semangat juang kami."







Ini bukan di Palestin, tapi di Malaysia. "Pukullah selagi kamu rasa kamu berkuasa. Akan tiba suatu saat, kamu pula akan dipukul oleh malaikat."






Yang menyebabkan kesesakan lalu lintas, bukan demonstrasi, tapi disebabkan sekatan polis. "Awak yang kentut, tapi bila dah bau busuk awak kata orang lain berak...."




Ini entah brother mana tah... Tunggu Berahim Ali tak sampai-sampai.... Cuba tengok ayat kat baju dia tu... "Kekalkan ISA-Pertahan Hak Istimewa Orang Melayu"...

Apa ko tak tau ke, yang dok kena tahan di kem Kamunting tu majoritinya Melayu, kebanyakannya pejuang Islam. Bahkan ulama'pun dah ramai yang disiksa di situ. Apa punya bahl**...











No comments:

Post a Comment