Thursday, May 28, 2009

PAS LEBIH DAHULU TENTANG KOMUNISME


Tak semena-mena tiba-tiba je muncul isu Chin Peng. Kami melihat isu ini sengaja dimainkan oleh pihak berkenaan untuk menutup isu kekejaman, kezaliman, barbarian, primitive Umno dan BN khususnya di Perak.

Setidak-tidaknya mereka berjaya menggerunkan sebahagian rakyat Malaysia [termasuk yang kononya terpelajar] terhadap kepimpinan Tuan Haji Nizar Jamaluddin. Nizar digambarkan sebagai pemimpin proksi DAP atau boneka Cina. Kebetulan pula Nizar pernah bersekolah di ‘sekolah Cina’ dan petah bertutur dalam bahasa Mandarin.

Dengan membangkitkan isu ini, sudah mula kedengaran rakyat yang bersuara, “Patutlah kerajaan tak nak bubarkan DUN Perak. Kalau bubar, bukan PAS yang menang, bukan Umno yang Berjaya. Tapi yang akan bersorak ialah geng-geng Chin Peng!” Betapa dangkalnya pemikiran!

Sedikit demi sedikit PAS cuba diheret oleh media untuk disinonimkan dengan komunisme. Era keterbukaan PAS kini menguatkan lagi hujah mereka kononnya PAS mahu berkawan dengan sesiapa sahaja yang boleh memberikan keuntungan politik termasuk komunis.

Satu perkara yang tidak boleh dinafikan oleh sesiapa, PAS adalah sebuah parti, jamaah dan gerakan yang dibina berpaksikan aqidah yang sohih. Lantaran itu PAS menolak semua fahaman dan ideologi yang bercanggah dengan aqidah Islam, termasuk komunisme.

Komunisme dilahirkan oleh Karl Marx (5 May 1818 – 14 March 1883), lelaki Yahudi yang berasal dari Jerman. Jika dibuat kajian yang mendalam, kita akan dapati Yahudilah yang mengasaskan kebanyakan ideologi politik yang bercambah dalam dunia ini. Kaum yang sesat dan cuba menyesatkan orang lain.

Karl Marx bukanlah seorang pujangga, ahli fikir atau cendekiawan yang hebat. Ketika di Universiti Bonn, beliau terkenal sebagai seorang yang gagal dalam pelajaran kerana sering mabuk.

Komunisme memperjuangkan hak sama rata, masyarakat tanpa kelas serta tidak terikat dengan mana-mana agama, khususnya Islam. Dalam kitab karutnya (Das Capital), Karl Marx menggunakan ungkapan, ‘Agama Candu Masyarakat’ untuk menunjukkan kebenciannya kepada agama.

Jika begitu jauh sesatnya komunis, masakan PAS boleh terpengaruh. PAS boleh bekerjasama dengan sesiapa sahaja. Tetapi PAS tidak akan menggadai prinsip perjuangan. Kerana PAS sentiasa ‘dikawal’ oleh pakar-pakar dalam bidang agama Islam (ulama’).

Di bawah kepimpinan ulama’, PAS terus berdiri gagah mendepani cabaran yang mendatang. Semua parti orang Melayu / Islam yang seusia dengannya telah berkubur selain PAS. Umno pun dah diharamkan 1988 lalu.

Lu pikir la sendiri.







"Hoi Najib, engko tu lebih kurang sama je dgn aku... Ingat pakai serban tu org tak kenal ke?" Karl Marx








No comments:

Post a Comment