Sunday, May 10, 2009

MEMACU KEBANGKITAN MENJANA KEMENANGAN

SEKITAR MUKTAMAR DPPN PAHANG

Alhamdulillah Muktamar Tahunan Dewan Pemuda PAS Negeri Pahang (DPPNP) bagi kali ke 27 telah berjalan dengan lancar pada 10 Mei lalu di Kompleks Imam As Syafie (KIAS) Kg Temin Jerantut. Seramai 120 orang perwakilan dan 20 orang Exco DPPNP menyertai muktamar kali ini.

Muktamar ini menyaksikan beberapa perubahan pucuk pimpinan parti khususnya bagai jawatan kedua dan ketiga. Ustaz Suhaimi Saad yang sebelum ini memangku jawatan Ketua Pemuda telah dinobatkan sebagai ketua yang baru. Dibantu oleh timbalannya Ustaz Shahril Azman Abd Halim dan naibnya saudara Abdullah Karim.

Datuk Mahfuz Omar yang dijadualkan merasmikan muktamar berkenaan tidak dapat hadir atas sebab-sebab tertentu dan mewakilkan kepada Ketua Penerangan Dewan Pemuda PAS Pusat, saudara Suhaizan Kayat.

Dalam pada itu beberapa orang exco yang telah tamat usia pemuda melepaskan jawatan masing-masing. Mereka ialah Hasanudin Salim (Setiausaha DPPNP), Mohd Ghaust (exco) dan Dr Nilam Abd Manaf (exco). Bagaimanapun, perjuangan mereka tidak bersara bersama umur mereka. Sebaik sahaja tamat usia pemuda, mereka telah diberi kepercayaan di kawasan masing masing untuk terus menyumbang tenaga membantu parti.

Hasanudin kini Setiausaha PAS Kawasan Temerloh, Dr Nilam pula YDP PAS Kawasan Raub, manakala Mohd Ghaus diamanah sebagai Naib YDP PAS Kawasan Indera Mahkota.

Berikut adalah senarai kabinet baru DPPNP yang terpilih dalam muktamar 10 Mei lalu:

Pengerusi Tetap:Ustaz Rosli Jabar
Timbalan:Hasnan Harun

Ketua Pemuda :Ustaz Suhaimi Saad
Timbalan Ketua :Ustaz Shahril Azman Abd Halim
Naib Ketua : Sdr Abdullah Karim

Ajk:
1. Ustaz Hazmi
2. Mohd Fadhil Nor Abd karim
3. Ustaz Fazli Ibrahim
4. Mutacohiri Ludin
5. Ust Nazri Ahmad
6. Akmar Alias
7. Ustaz Jauhari Ishak
8. Johari wahid
9. Mohd Fathi
10. Shaharudin Mohamad

Muktamar turut mencalonkan jawatan utama bagi Dewan Pemuda PAS Pusat seperti berikut:

Ketua Pemuda: Ustaz Nasarudin Hasan
Timbalan Ketua: Sabki Yusuf
Naib Ketua : Ustaz Nik Abduh Nik Aziz

Bagi lain lain jawatan, perwakilan telah menyerahkan kepada pimpinan DPPNP yang baru untuk mencalonkan.

No comments:

Post a Comment