Wednesday, June 17, 2009

ARAHAN SOLAT HAJAT

Assalamualaikum wrt...

Soal berbeza pendapat di kalangan para Fuqaha' dan para pejuang Islam adalah perkara biasa jika masing-masing menjaga adabul khilaf sesama mereka. Bahkan ada ketikanya khilaf itu menjadi rahmat yang memudahkan ummah melaksanakan perintah Allah.

Namun akhir-akhir ini didapati media massa yang didalangi oleh pihak musuh cuba memainkan isu tertentu dan mengapi-apikan perbezaan pendapat di kalangan pimpinan PAS menyebabkan keadaan yang asalnya tenteram dan aman menjadi kecoh. Media juga sering memaparkan tajuk besar yang menampakkan kontra pendapat di antara pimpinan PAS walaupun kenyataan sebenarnya tidak begitu.

Justeru, Dewan Pemuda PAS Kawasan Bentong (DPPKB) menyeru semua ahli supaya bertenang dan berfikir secara rasional serta meletakkan kepentingan perjuangan Islam di hadapan. Jangan mudah melatah di atas setiap berita yang dipaparkan oleh media.

Serentak dengan itu juga DPPKB menyeru semua ahli, khususnya pemuda agar mengadukan hal ini kepada Allah serta berdoa agar Allah menyelamatkan perjuangan Islam ini dan menyatukan hati-hati para pejuangnya. Anjurkan solat hajat di semua peringkat, semoga perancangan musuh akan terkena balik ke atas kepala mereka. Amin.

Ketua Pemuda PAS
Kawasan Bentong.

No comments:

Post a Comment