Friday, July 10, 2009

Timbalan Presiden Dalam Rawatan

Gambar yang menjawab beberapa persoalan
Walaupun isu kerajaan perpaduan sudah ditutup oleh Mursyidul Am, Presiden dan Timbalan Presiden PAS, namun masih ada suara-suara sumbang yang terus cuba mengeruhkan suasana dan 'mencucuk sana sini' bagi merenggangkan hubungan sesama pimpinan dan ahli PAS.

Ada yang masih menulis dan menyenaraikan "kesilapan" Presiden mengeluarkan ijtihad, hingga menyebabkan Naib Presiden, merangkap pengerusi Jawatankuasa Disiplin PAS, Dato' Tuan Ibrahim Tuan Man memberi amaran akan bertindak tegas terhadap sesiapa yang mengungkit dan menimbulkan kembali isu ini.

Dalam menghadapi pilihanraya Manek Urai, ada kalangan tertentu yang menyindir ketidak-hadiran Timbalan Presiden ke pusat penamaan calon dengan pelbagai andaian dan penghinaan. Tidak cukup lagikah penghinaan yang diberikan kepada beliau ketika isu berkenaan sedang memuncak baru-baru ini.

Timbalan presiden adalah antara pemimpin PAS yang amat kurang 'melayan' pertanyaan media dan sebelum pemilihan lalu, beliau langsung tidak bersedia untuk ditemuramah oleh wartawan khususnya dari media berbahasa Melayu kerana bimbang disalah-ertikan kenyataannya.

Namun kesilapan beliau menjawab pertanyaan wartawan yang menyerbu dan mendesak dengan soalan bertalu-talu di parlimen tempohari menjadi peluru hidup kepada sesetengah pihak untuk menghentam dan melanyak beliau walaupun Mursyidul Am sendiri sudah menarik balik kata-katanya dan telah menyelesaikannya secara anak beranak.

Kini apabila Ustaz Nasha tidak kelihatan di pusat penamaan calon PRK Manek Urai, ada yang mengandaikan beliau sebagai tidak bertanggung-jawab, malu muka, gah dengan jawatan dan sebagainya.

Hakikatnya, Ustaz Nasha sedang menanggung derita dengan penyakitnya dan terpaksa dilakukan pembedahan di Hospital Serdang.


No comments:

Post a Comment